In verband met tweede Paasdag en een personeelsbijeenkomst, is ons kantoor op 22 en 23 april gesloten. U wordt automatisch doorverbonden met onze storingsdienst SMC TeleService. U kunt ook mailen naar info@viveste.nl

Seniorenwoning

Seniorenwoningen worden met voorrang aan 65plussers toegewezen. Een icoontje bij de advertentie geeft aan hoe toegankelijk de woning is voor minder mobiele mensen.

Een seniorenwoning is een kleine eengezinswoning of een woning in een flatgebouw met lift. Alle seniorenwoningen hebben een woonkamer, keuken, toilet, douche en tenminste één slaapkamer op dezelfde verdieping die traploos te bereiken is. Sommige seniorenwoningen zitten bij ‘gewone’ woningen, verspreid in de wijk. Sommige seniorenwoningen staan juist bij elkaar. Zodat u tussen leeftijdsgenoten woont.

Beschikbare seniorenwoningen in de regio

Het actuele aanbod seniorenwoningen vindt u op WoningNetregioUtrecht.nl. Daar kunt u ook een gratis abonnement nemen op Digizine. U ontvangt dan twee keer per week het actuele aanbod van woningen die aan uw wensen voldoen in uw mailbox.

Veelgestelde vragen

Huurwoningen krijgen punten voor bijvoorbeeld oppervlakte, energiezuinigheid, aantal kamers, enzovoort. Hoe meer punten, hoe hoger de woningwaardering. Wilt u de waardering van uw woning weten, stuur dan een mail naar info@viveste.nl. In de onderwerpregel zet u ‘Woningwaardering’ en uw adres. Ook de WOZ-waarde van de woning telt mee in de puntentelling. Wilt u meer weten over de WOZ-waarde van uw woning, neem dan contact op met de BSR in Tiel ( www.bsr.nl).
De Huurcommissie is een onafhankelijke, landelijke organisatie. De Huurcommissie houdt zich bezig met geschillen tussen huurders en verhuurders. Deze geschillen gaan over de huurprijs, onderhoud en de kosten voor servicediensten en nutsvoorzieningen. Voor meer informatie over de Huurcommissie, klikt u hier.
Nee. Wij moeten net als alle andere woningcorporaties in Nederland voldoen aan strenge passendheidsregels. Hier mogen we niet van afwijken. Tip: stel uw zoekprofiel op WoningNet zo in dat u alleen de woningen te zien krijgt waarvoor u in aanmerking komt.
Als u wordt  uitgenodigd voor een gesprek moet u van te voren onderstaande gegevens aanleveren: Algemene gegevens
  • Definitieve aanslag of Inkomensverklaring van het jaar 2016 of 2017. U kunt via uw Digi-D op mijnbelastingdienst.nl de inkomensverklaring downloaden. Hebt u geen Digi-D dan kunt u deze telefonisch aanvragen (Belastingdienst 0800-0543). Reken op een levertijd van 5 werkdagen.
Gegevens over u en uw huidige woning
  • Een uitgebreid uittreksel uit de gemeentelijke basisadministratie van de gemeente waar u nu woont. Bent u huurder van  Viveste, dan hoeft u geen uittreksel aan te leveren. Vraag bij uw gemeente om een uittreksel waarin wij de volgende 4 gegevens kunnen terugvinden: o   hoe lang u in uw huidige woonplaats woont o   het aantal personen dat ingeschreven staat op uw adres o   uw adreshistorie o   uw burgerlijke staat.
  • Huurt u nu een woning of een kamer van een andere verhuurder? Dan levert u een verhuurdersverklaring  ingevuld en ondertekend door uw verhuurder in.
  • Woont u in een koopwoning? Dan levert u een hypotheekhoudersverklaring ondertekend door uw bank in.  
Daarvoor is van belang het moment waarop u bent gaan huren. Was de huurprijs op het moment dat u ging huren, een vrije sectorhuurprijs, dan woont u nu in een vrije sectorwoning. Was de huurprijs op het moment dat u ging huren een sociale huurprijs, dan blijft dit een sociale huurwoning, ook als u nu een huur betaalt die boven de grens van de vrije sectorwoning komt (per 1 januari 2018 € 710,68). De liberalisatiegrenzen van voorgaande jaren kunt u vinden op rijksoverheid.nl.
We beoordelen een verzoek tot inwoning op de volgende voorwaarden:
  • een volledig en juist ingevuld aanvraagformulier samen met de gevraagde documenten
  • de grootte van de woning in relatie tot het aantal personen
  • huurschulden van de aanvrager en/of huurder bij de corporatie
  • een overlastverleden van aanvrager en/of huurder
Bij een eerstelijns familieverwantschap (ouder/kind relatie) verlenen we vrijwel altijd toestemming.
Wij raden u aan om aangifte te doen bij de politie. Telefoon 0900 88 44. Bent u al uw sleutels kwijtgeraakt? Neem dan contact met ons op om het slot te laten vervangen. De kosten komen voor uw rekening. Dit geldt tevens voor brievenbussloten. Heeft u nog een reservesleutel?  Dan kunt u een sleutelspecialist een sleutel laten bijmaken. De kosten komen voor uw rekening.