Houd de berichtgeving en de maatregelen die Viveste treft rondom het Coronavirus (COVID-19) via deze website in de gaten! U kunt alleen op afspraak bij onze balie terecht. Daardoor zien wij een toename in mails en telefoontjes. Soms duurt het daarom wat langer voordat u een reactie van ons ontvangt. Hiervoor vragen wij uw begrip!

Huur opzeggen

U zegt de huur op

Gaat u verhuizen? Zeg dan op tijd uw huur op. Dat doet u minimaal 1 maand van te voren. Maar langer van tevoren mag ook. We vinden het juist prettig als we dit zo vroeg mogelijk weten. Gebruik hiervoor het huuropzeggingsformulier. Krijgen wij bijvoorbeeld op 9 oktober uw opzegging, dan stopt de huur op 9 november tenzij de laatste datum in het weekend valt.

Opzegging medehuurder

Zegt één van de huurders op en blijft de ander in de woning wonen? Gebruik dan het opzeggingsformulier voor opzeggen medehuurder. Meer informatie hoe u dit kunt doen en welke documenten u moet meesturen vindt u hier.

Wij controleren uw woning

Als u de huur opzegt, krijgt u van ons een brief. Daarin maken we graag een afspraak voor de voor- en eindcontrole van de woning. U moet de woning schoon, heel en leeg aan ons opleveren. Dit hoeft niet ‘in oorspronkelijke staat’. In ons Infoblad Basiskwaliteit leest u precies welke minimale kwaliteitseisen wij bij oplevering hanteren. Tijdens de voorcontrole loopt u samen met de opzichter de woning door en wordt afgesproken hoe u de woning moet opleveren. Ook wordt afgesproken wat u kunt laten zitten en wat u moet meenemen. Als de nieuwe huurder bekend is, kan hij misschien spullen overnemen. Als de nieuwe huurder niet bekend is, heeft u twee mogelijkheden. U kunt de overnames verwijderen of u laat ze zitten voor de volgende huurder.

Wilt u meer weten?

Lees het Infoblad De woning verlaten. Hierin leest u meer over de voor- en eindcontrole, de overname van goederen, het inleveren van de sleutels en de eindafrekening.